A modern Golf R Variant a legerősebb és legdinamikusabb Golf Variant, amellyel a Volkswagen eddig megjelent a piacon. A sportosság itt magasfokú mindennapos használhatósággal, a csúcsszínvonalú menetteljesítmény ugyanakkor bőséges térkínálat leírta sokoldalúsággal találkozik. A 235 kW (320 LE) teljesítményű Golf R Variant mindent összevetve hű maradt elődei hagyományaihoz: variálható multifunkcionális tehetség, komfortos szabadidő- és családi kombi, ráadásul mély benyomást keltő menetdinamika definiálta sportos útitárs – a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4 MOTION összkerékhajtásnak is betudhatóan.
Lenyűgöző agilitás teljeskörű mindennapos használhatóság mellett – ezt biztosítsa a modern Golf R Variant. R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) kiegészített 4 MOTION összkerékhajtásával a sportkombi korrekten tudja, hogyan kell meggyőző menetteljesítményekkel szolgálni. Sportos belső és külső kialakításával a Golf R Variant megjelenésében is mércéül szolgálhat. A Golf R Variant a kompakt Golf R és a tágas Variant modellek pompás kombinációja, ahol illusztris sportosság és teljesítmény, azonfelül intenzív érzelmek találkoznak tágas beltérrel, magasfokú variálhatósággal és a legszínvonalasabb minőséggel.
A menetdinamika új dimenziója
Éppen olyan a kompakt Golf R, a Golf R Variant is a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4 MOTION összkerékhajtással készül, amely a hátsó tengelyre épített új differenciálmű-egység támogatásával nem kizárólagosan az első és a hátsó tengely közt osztja el elvárásoknak megfelelően a forgatónyomatékot, hanem a hátsó kerekek közt is. Az modernizált hajtásrendszer különösen a kanyaríveken fokozza meghatározóan a modern Golf R Variant agilitását, amellett – kanyarban megnövelve a külső íven gördülő hátsó kerékre érkező nyomatékot – eredményesen növeli a biztonságot is. Mindez semleges menettulajdonságok mellett kölcsönöz hatékony vonóerőátadási képességeket a gépkocsi részére.
A 4 MOTION összkerékhajtás a menetdinamikai szabályzórendszeren (Vehicle Dynamics Manager) át újabb futómű-technikákkal, példának okáért az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (XDS) és az eltérő hangolásokat kínáló, extrafelszerelésként rendelhető adaptív futómű-szabályzással (DCC) is hálózati kapcsolatban áll. Az eredmény ugyanakkor a lehető legpontosabb és semleges irányíthatósági tulajdonságokban, megfelelő vonóerőátadási képességekben és eminens agilitásban – röviden: a vezetés lehető legélvezetesebb élményében – érzékelhető. A Golf R Variant végső finomhangolására a Nürburgring Nordschleife-szakaszán került sor.
Az extrafelszerelésként rendelhető R-Performance csomag részeként a nagyteljesítményű kombi két újabb menetprofilt is ad. A „Special” üzemmódban a hajtásrendszer minden meghatározó paramétere a Nordschleife és egyéb hasonlóan igényes versenypályák karakteréhez igazodik. A „Drift” menetprofil a közutakon kívüli menetdinamika új lehetőségeit tárja fel, figyelemre méltóan növelve a „driftelés” élvezetét és biztonságát.
A Golf R Variant hajtásáról az EA888 motorsorozat 2,0 literes, négyhengeres turbófeltöltésű tagja gondoskodik, amely negyedik generációjában 235 kW (320 LE) hatékonyságot ígér, és álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatti gyorsulást kínál 100 kilométer/órás tempóra. A 250 kilométer/óra végsebesség a külön választható R-Performance csomaggal 270 kilométer/órára is emelhető.
Vérbeli sportgép a mindennapokban is
Még R-specifikus sportfutóműve, emellett annak sportos hangolása következtében sem szorul háttérbe a Golf R Variant mindennapos használhatósága. A „Comfort” módusz példaként az alapkivitel négy üzemmódjának egyikeként – a motor, a sebességváltó, a lengéscsillapítók, a kormányzás és az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) paraméterein át – a lehető legszínvonalasabb kényelemre összpontosít.
A dinamikus kombi tágas térkínálatával is meggyőzőnek bizonyul. A Golf R Variant a Golf ferdehátú változatához képest 58 milliméterrel hosszabb tengelytávja a belső térkínálat előnyére szolgál, különösen a hátul utazók élvezhetnek nagyobb méreteket. A csomagtartó térfogata a második üléssor lehajtásával és a tetőig pakolva akár 1642 literre is bővíthető. Extrafelszerelésként elektromosan kihajtható vonófej egészítheti ki a Golf R Variant – a mindennapok nagyteljesítményű kombijaként kínált – felszereltségét.