Az angol prémiummárka tovább folytatja modellpalettája megváltoztatását, aminek égisze alatt a nyitott tetős MINI utódjának fejlesztését is nyilvánosságra hozta.
A MINI az elektromos mobilitás népszerűsítése, a modern célcsoportok meghódítása és a töretlen ügyfél-elégedettség hármas egysége mentén formálja modellpalettáját. Az angol prémiummárka tisztán elektromos meghajtású kisautójának új generációja után újabb jelentős bejelentés történt: a MINI Cabrio sikertörténete folytatódik! A MINI tervezőmérnökei már gőzerővel dolgoznak a prémium kisautó-szegmens egyetlen nyitott tetős négyülésesének utódján, amely az elképzelések alapján 2025-ben ünnepli világpremierjét. „A MINI Cabrio kiterjedt és végtelenül hű rajongótáborral büszkélkedhet, őket igazolja a legutóbbi, frissített modell iránti hatalmas kíváncsiság is” – mondta Bernd Körber, a MINI márka vezetője. „Mint ilyen, a járműkoncepció jövőbeni sikerei mellett is maximálisan elkötelezettek vagyunk” – tette hozzá.
A MINI Cabrio pár hete bemutatott frissítésével a márka által fémjelzett, nyitott tetős vezetési benyomás is új szintre lépett. A modell minimalista, cicoma mentes formanyelve az összes régebbinél intenzívebben állítja origóba a járműkoncepció extravagáns stílusát – kiváltképp a modern, mindössze a modern MINI Cabrio modellhez megrendelhető Zesty Yellow karosszériafényezési árnyalatban. A nyitott tetős négyüléses a modern MINI hamisítatlan, ámde továbbgondolt stílusjegyeit is ügyesen villantja meg: a hatszögletű hűtőrács nagyobb, mint valaha, a LED-technológiás első fényszórók és az oldalsó irányjelző-panelek új formában ragyognak, a fekete kerékjárati ívek új kontúrt kaptak, a hátsó lámpák britzászló-motívuma mindazonáltal már a globális alapfelszereltség része.
Extravagáns stílusával, új alapfelszereltségi és extrafelszereltségi tételeivel, ráadásul modernizált operációs rendszerével a MINI Cabrio egy lassan három évtizede íródó sikertörténetet folytat tovább. Az angol márka első ízben 1992-ben, a birminghami Brit Autószalonon mutatta be a nagyközönségnek a hagyományos Mini nyitott tetős verziójának prototípusát, amely akkora nagy elismerésnek örvendett, hogy kisvártatva sorozatgyártásba is került. A rajongók a márka feltámasztása után is ugyanúgy vágytak a vezetés nyitott tetős élményére, 2004 óta ezáltal az egész világon újra átélhetik a gokartos vezethetőség és a kabriózás speciális harmóniáját. Voltak esztendők, amelyeket a MINI nyitott tetős négyülésese a Föld legkelendőbb kabriójaként zárt.
A legmodernebb MINI Cabrio nem kizárólagosan megteremtője, de mind a mai napig egyetlen követe is a nyitott tetős prémium kisautók kategóriájának, ahol a vezetés élményéről három egyformán hatékony, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó kapacitás gondoskodik. A portfólió csúcsán a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 7,1 – 7,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 – 167 gramm / km; vegyített károsanyag-kibocsátás (NEDC): 163 – 169 gramm / km) trónol.
A MINI Cabrio-t Németországban, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában veszi körbe a legnagyobb népszerűség, a modell sikertörténetének folytatásáról szóló hírt viszont nem kizárólagosan ezekben az országokban, de a világon többfelé szenzációként fogadták. „Németországi ügyfeleink előző évben minden ötödik MINI modellt nyitott tetős változatban rendelték meg, amely kifogástalanul igazolja a MINI közösség jövőbeni elköteleződését eme járműkoncepció iránt” – nyilatkozott Bernd Körber.