Cicoma mentes formanyelvével, mindenre kiterjedő alapfelszereltségével, új operációs rendszerével és vonzó opciós tételeivel a prémium kisautó-szegmens etalon sportolója az összes régebbinél kirobbanóbb formában van.
Versenypályás adottságait a hosszú egyenesek, hamisítatlan menetdinamikáját mindazonáltal a szűk kanyarok éltetik: a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései alapján: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései alapján: 158 – 163 gramm / km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 155 – 161 gramm / km) volánja mögött az összes kilométer vérpezsdítő impresszió – nem kizárólagosan a zárt versenypályákon, de az épített utakon is. A prémium kisautó-szegmens etalon sportolójának figyelemfelkeltő kvalitásai ezenkívül a legmodernebb modellfrissítéssel most még tovább erősödnek. Új stílusjegyeivel és mindenre kiterjedő alapfelszereltségével a MINI John Cooper Works az összes régebbinél kirobbanóbb formában van, míg új operációs rendszere és vonzó extrafelszereltségi tételei az extrém vezetési benyomás személyre szabott formáját váltják valóra.
A MINI John Cooper Works, melynek régóta a letaglózó menetteljesítmény állt a középpontjában, mostantól leginkább előtérbe helyezi az angol prémiumgyártó által fémjelzett, egyidejűleg cicoma mentes és összetéveszthetetlenül páratlan stílusjegyeket. A frontrészt a LED-technológiás, kör alakú első fényszóró-pár és a mélyebbre húzott, vörös színű keresztmerevítővel ellátott, hatszögletű hűtőrács uralja. Az első lökhárítóban megnövelt légbeömlők gondoskodnak arról, hogy a hajtáslánc és a fékrendszer alkatrészeit még extrém sportos vezetési szituációkban is alkalmazható mennyiségű levegő hűtse, míg a tervezők újragondolták az első kerékjárati ívekbe épített, típus-specifikus oldalsó irányjelző-paneleket és a modell körüli légáramlat optimalizálása érdekében jellegzetes diffúzorral ellátott hátsó lökhárítót is.
A végtelenül sportos stílusjegyek a MINI John Cooper Works rendkívüli adottságait nyomatékosítják. A modellt egy MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotor hajtja, amit az angol prémiumgyártó motorsport-specifikus John Cooper Works részlege fejlesztett tovább. A maximális teljesítmény mindent összevetve 170 kW / 231 lóerő és 320 Nm csúcs forgatónyomaték, amelyekkel a MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval.
A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval ez az érték 6,1 szekundumra kevesebb lesz.
A legextrémebb versenypályás manőverek méltó megszólaltatásáról sport kipufogórendszer gondoskodik, a hátsó lökhárító centrumában kivezetett két darab, egyenként 85 milliméter átmérőjű, rozsdamentes acélból készült végződésével. Utóbbi a MINI John Cooper Works mindenre kiterjedő alapfelszereltségének része, ahogy a Brembo oldalán kifejlesztett, típus-specifikus sport fékrendszer is. Az alapfelszereltségként 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákat az első tengely végein belső szellőzésű féktárcsák és négydugattyús, MINI John Cooper Works logóval ellátott, vörös féknyergek lassítják. A külön választható extrafelszereltség részeként a modellhez 18” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, köztük a modern, kéttónusú MINI John Cooper Works Circuit Spoke felnikkel.
A MINI John Cooper Works aktív vezethetőségéhez a típus-specifikus sport futómű is nagymértékben hozzájárul, nem kizárólagosan a zárt versenypályák sebes egymást követő ráfordítóiban, de a nagyvárosi forgatagokban is. A modellhez a külön választható extrafelszereltség részeként már az adaptív futómű új verziója is megrendelhető, amely folytonosan alkalmazkodó lengéscsillapítóival a sportosság és a menetkomfort végtelenül ideális egyensúlyát hozza létre. A lengéscsillapítókban egy kiegészítő szelep gondoskodik arról, hogy precízen ellensúlyozza az adott kerék megtapadásával hirtelen fellépő nyomást, ezzel mindazonáltal még a legkisebb útegyenetlenségeken is harmonikus vezetési élményt nyújt.
Az adaptív futómű szakadatlan alkalmazkodó lengéscsillapítói 50-100 ezredmásodperc közt képesek a nyomáshoz állítani az ellensúlyozás mértékét, míg az összes kerék végig aktív kapcsolatban van az úttal. A MINI John Cooper Works modellben az adaptív futómű új verziója a korábbiaknál több mint 10 százalékkal erősebb kilengés-ellensúlyozásra képes.
Az adaptív futómű a MINI John Cooper Works felszereltségi csomag része, amely az alapfelszereltség alternatívájaként például Piano Black magasfényű karosszéria-kiegészítőket és utastéri dekorbetéteket, a MINI John Cooper Works sportüléseken Carbon Black árnyalatú bőrözést és prémium megjelenésű karosszériafényezési opciókat is tartogat. Utóbbi palettáról a Chili Red, a csakis a MINI John Cooper Works élsportolóhoz elérhető Rebel Green, a korszerű Island Blue metál és a Rooftop Grey metál árnyalatok közül választhatnak az angol prémiummárka fogyasztói.
Az újonnan összeállított felszereltségi csomagok a MINI minden kuncsaftének felkínálják a lehetőséget arra, hogy célzottan, saját preferenciáik alapján állítsák össze a MINI John Cooper Works modell kényelmi, járműkapcsolati és vezetést támogató funkcióit. Az opciók sorát kormányfűtés, a Driving Assistant csomag sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (Lane Departure Warning) és az aktív tempomat (Active Cruise Control) Stop & Go funkciója színesíti. A MINI John Cooper Works alapfelszereltségének mostantól a hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is része.
A prémium kisautó-szegmens etalon sportolója újratervezett műszerfalat is kapott, középpontjában már alapfelszereltségként egy 8,8” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt, érintés-érzékeny központi kijelzővel. Utóbbi új operációs rendszert futtat, amelyiknek korszerű grafikai megoldásai az összes régebbinél intuitívabbá teszik a járműfunkciók, audioprogramok, alkalmazások, ezenfelül navigációs és kommunikációs eshetőségek kiválasztását és irányítását. A modell operációs rendszerében első alkalommal válnak elérhetővé az élő ikonstílusok, amelyek közt a MINI kliensei az érintőképernyőn végzett lapozó mozgással váltogathatnak.
Újdonság sőt még a központi monitor és a kormány mögé opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető műszerfali megjelenítő megjelenítési stílusának két eltérő üzemmódja. „Lounge” üzemmódban a megjelenített tartalmak türkiz és halványkék árnyalatban világítanak, ameddig „Sport” módban a vörös és antracit színek dominálnak. A MINI John Cooper Works modell alapfelszereltségébe tartozó MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) során a monitorok színe a kiválasztott vezetési üzemmódhoz igazodik. SPORT vezetési üzemmódban a megjelenítők sportos megjelenítési megjelenése egyidejűleg aktiválódik a gázpedál és a kormánymű, tetejébe – külön választhatóan – a lengéscsillapítók és az automataváltó sportos karakterisztikájával, amely átfogó vezetési élményt hív életre, ugyanis az extrém vezetési impresszió mindent összevetve egyidejűleg érzékelhető és érezhető.