A BMW Motorrad két prémium kategóriás modellel, a 2017-ben mutatkozott be C 400 X-szel, emellett a 2018-ban bemutatott C 400 GT-vel vetette meg a lábát a közepes méretű robogók szegmensében. A színre lépése óta eltelt időben a C 400 X valósággal elbűvölte a Települési mobilitás szegmens vásárlóit dinamikus menettulajdonságaival, a C 400 GT – amely testvérmodellje Gran Turismo variánsának tekinthető – ugyanakkor gazdagabb kényelmi felszereltségével gyakorolt mély benyomást. Bebiztosítandó a duó újabb sikeres szereplését, a BMW Motorrad modellfrissítést hajtott végre, aminek keretében egy-két ponton optimalizálta a műszaki tartalmat, azonfelül új színeket és stílusvariációkat vett fel a kínálatba.
Erős egyhengeres, az EU5 emissziós szabványnak alkalmas motor E-gas rendszerrel, új motorvezérlő elektronikával és tökéletesített röpsúlyos tengelykapcsolóval.
Miként eddig, úgy továbbiakban is az hangolt hatékonyságú egyhengeres, 34 LE (25 kW) maximális teljesítményét 7500-as, 35 Nm legnagyobb nyomatékát mindazonáltal 5750-es percenkénti fordulatszámon leadó motor gondoskodik a két robogó mozgatásáról. Az erőátvitel feladatát egy fokozatmentes automata sebességváltóra (CVT), azonfelül egy jókora torziós szilárdságú hajtómű-lengőkarra bízták, mely utóbbit továbbfejlesztett csapágyazással láttak el a vibrációk minimálisra csökkentése és ezzel a komfort maximálisra növelése céljából. Az EU5-homologizációnak hála a modern C 400 X és a C400 GT még mindig ideális partnerek a dinamikus, felhőtlenül gondtalan robogózáshoz.
A tisztább üzem érdekében a motort úgynevezett „elektromos gázkarral” (E-gas), elektronikus vezérlésű fojtószeleppel, sőt még új motorvezérlő elektronikával látták el. Az optimalizáció keretében a katalizátor módosított bélést és bevonatot kapott, de a változások közé sorolható a szélessávú oxigénérzékelő, az áttervezett hengerfej, a generátorházon elhelyezett új szenzor, az adaptált kábelköteg és módosított alapjárat-vezérlés is. Kikerült a légszűrőből az alapjáratifordulatszám-szabályozó, amelyiknek a feladatát mostantól a fojtószelepet megkerülő ún. by-pass csatorna és egy turbulencia-rendszer tölti be.
A modern hajtáslánc nemcsak azzal igyekszik magát a motorosok szívébe lopni, hogy megfelel az EU5 emissziós szabvány előírásainak, hanem azzal is, hogy a gázreakciói korábbiaknál is simábbá és érzékenyebbé váltak. Az E-gas és a modern motorvezérlés mellett a röpsúlyos tengelykapcsoló finomított kialakítású rugói is hozzájárulnak a motor stabilabb járásához. A feszítőerő-tűrést szűkítették, az előfeszítést kissé növelték, a motorfordulatszámot mindazonáltal ugyancsak enyhén növelték a tengelykapcsoló összezárásakor. A szűkített tűrés jóvoltából váltáskor kevésbé esik vissza a fordulatszám, ezenfelül annak betudhatóan sikerült kiküszöbölni a tétovázó tengelykapcsoló-nyitás jelenségét is, amely olykor előfordult az előd tekintetében.
Önműködő rádiuszkalibrálás funkcióval ellátott, a korábbiaknál finomabb vezérlésű kipörgésgátló (ASC).
A műszaki revízió keretében a korszerű C 400 X és C 400 GT tökéletesített ASC-t kapott. Ameddig ezelőtt – példaként gumicsere után – manuálisan kellett elvégezni az újrakalibrálást, erre már nincs szükség, merthogy a kipörgésgátló önvezérelt rádiuszkalibrálás funkcióval ellátott. Mindemellett mindazonáltal a modern ASC az eddigiekhez képest jóval kisebb súrlódási értékeket is képes kezelni. A gyakorlatban ennek előnyei a szenzitívebb reakciók és a lényegesen finomabb szabályozó beavatkozások formájában érvényesülnek – főként nedves, csúszós útfelületen való motorozáskor, mikor is már nem elengedhetetlen kikapcsolni az ASC-t.
Új féknyergekkel, emellett azonos hosszúságú úton járó első- és hátsófékkarral ellátott fékrendszer. Megfelelőbb világítású tároló és USB töltőaljzat.
A modern C 400 X és C 400 GT a fékrendszer tekintetében is előrébb lépett. A modern féknyergeknek hála az első dupla tárcsafék stabilabb és határozottabb nyomáspontúvá vált, továbbá a fékdugattyúk visszahúzódási tulajdonságai is előnyükre változtak. Mindezek mellett a hátsó fék működtetésére szolgáló bal, azonkívül az első fékhez tartozó jobb oldali fékkar azonos hosszúságú úton mozog, ami szimmetrikus fékezési érzetet nyújt.
Az ülés alatt van tárolórekesz (amely alapból 31, a Flexcase használata során ugyanakkor 45 literes) tökéletesített megvilágítása hangsúlyos mértékben fokozza a kényelmet. A fényforrás oldalról felülre költözött a tökéletesebb megvilágítás érdekében. Az eltérő elektromos alkalmatosságok töltése eddig a 12 voltos fedélzeti csatlakozóról volt megoldható, viszont az eshetőségek száma most növekedett azzal, hogy a jobb első tárolórekeszbe bekerült egy USB-töltőcsatlakozó.
Két új, vonzó színnel, sőt még két új stílusvariánssal, a „Sport” – tal (C 400 X) és a „Triple Black” -kel (C 400 GT) bővült a kínálat.
Elődjeikhez hasonlóan a modern BMW C 400 X és C 400 GT formatervét is a BMW Motorrad semmi máshoz nem fogható dizájnnyelve határozza meg. A korszerű, korszerű megjelenés kiválóan tükrözi a BMW Motorrad dizájnfilozófiáját. A BMW Motorrad mindkét új közepes méretű robogója három heterogén színvariációban érhető.
C 400 X
- Blackstorm metallic alapfényezés.
- Külön választhatóan Szürke (Granite Grey metallic) fényezés
- Style Sport (Blackstorm metallic/Racingblue metallic matt).
C 400 GT
- Fehér (Alpine White) alapfényezés
- Külön választhatóan Szürke (Kallisto Grey metallic) fényezés
- Style Triple Black (Blackstorm metallic matt csíkokkal).
- A BMW C 400 X és C 400 GT újdonságainak áttekintése:
- Erős egyhengeres, az EU5 emissziós szabványnak ideális motor E-gas rendszerrel, új motorvezérlő elektronikával, emellett tökéletesített röpsúlyos tengelykapcsoló.
- Finomított alapjárat.
- Kipörgésgátló (ASC) automata rádiuszkalibrálással és emelt minőségű beavatkozási kultúrával.
- Fékrendszer új féknyergekkel, határozott nyomásponttal, azonkívül azonos hosszúságú úton járó első- és hátsófék-karral.
- Ülés alatti tárolórekesz hangolt világítással, USB-töltőcsatlakozó a jobb elülső tárolórekeszben.
- Két új, vonzó szín, továbbá két új stílusvariáns, a „Sport” (C 400 X) és a „Triple Black” (C 400 GT).