A BMW M GmbH korábbi legerősebb, 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as, 635 lóerős benzinmotorjával érkező BMW M5 CS már rendelhető hazánkban 60 450 000 forintos indulóártól.
A limitált szériában készülő, exkluzív BMW M5 CS a mesés BMW M5 első különkiadásaként érkezik meg az utakra, egyidejűleg négy utasnak kínálva felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A BMW M divízió új nagyteljesítményű zászlóshajója kimagasló menettulajdonságait kivételes, luxus minőségű stílusjegyek nyomatékosítják.
A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény káprázatos egyensúlyát testesti meg, amit a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával, a futómű-technológia típus-specifikus finomhangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással váltottak valóra.
A BMW M5 CS sajátos vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyidejűleg négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas mindazonáltal egy-egy önálló ülésben.
A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását kényesen összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése hagyományos versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit ugyanakkor fekete króm betétek díszítik.
A BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és különleges vezetési élményéről továbbhangolt futómű-technológia, nagyfokú mértékű súlycsökkentés és sajátos verseny-gumiabroncsok gondoskodnak. A BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), különféle hajtás-karakterisztika beállítását biztosítsa fel a bajor prémiumgyártó partnerének. A tapasztaltabb vezetők mindent összevetve nélküle élhetik keresztül a különkiadás verhetetlen menetdinamikai adottságait és hamisítatlan vezetési élményét, hogy a nagyteljesítményű limuzin a hétköznapokban bármiféle kompromisszumot is követelne.
A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. A motorsport élvonalából származó, nyolchengeres erőforrást páratlanul magas fordulatszám-tartományig kalibrálták a mérnökök, a motor mindent összevetve letaglózó erőtöbbletet, idegfeszítő tolóerőt és speciális hatékonyságot ígér. A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,5 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.
A BMW M5 CS piaci bevezetése már Magyarországon is kezdetét vette, a modell 60 450 000 Ft-os indulóártól válik hozzáférhetővé.