A Volkswagen-csoport az e-mobilitás új korszakába lépett Kínában, a mindössze három hete bemutatott, teljesen új, mindössze elektromos ID. család első két, Kínára tervezett modelljével: a FAW-Volkswagen ID. 4 CROZZ(1) és a SAIC VOLKSWAGEN ID. 4 X(1) – az modernizált MEB platformra épült. A 2021 elejei piaci belépővel e két modell gyártása már kezdetét vette a Foshan-i és Anting-i MEB létesítményekben, amelyek együttes, tervezett éves egész kapacitása 600 000 egység. Ez biztosítja a Csoport részére, hogy 2025-ig 35% -ra növelje termékpalettájában az elektromos járművek részarányát. 2023-ra a Volkswagen az ID. Család nyolc modelljét vezeti be Kínában, a Föld legnagyobb NEV (új energiával funkcionáló) piacán, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a Csoport átfogó e-mobilitási stratégiájában.
„A MEB platformon alapuló ID. Családunk meg fogja változtatni a játékszabályokat, és forradalmasítani fogja a NEV piacát. A MEB lehengerlő sokoldalúságot ajánl, és hihetetlenül rugalmas platform a járműgyártáshoz, vagyis roppant módon vonzó elektromos modellek nagyszámú kínálatát kínálhatjuk az ügyfeleknek, a kompakt települési autóktól a tágas buszokig vagy a szabadidő autókig (SUV) „- mondta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója. „A gyártás megkezdése Kínában az első két MEB-üzemben igazi mérföldkő, és e-mobilitási lendületünket a fő áramlattá fogja tenni, és sok ember részére megfizethetővé teszi a modern energiával funkcionáló értékes autókat.”
Szabványosítás a hatékony felfutás érdekében
Az Anting-i MEB üzem a Volkswagen-csoport első zöldmezős MEB-üzeme a világon a 100% -ban tiszta elektromos járművek gyártásával gondot fordít. A szabványosítási intézkedések révén a korszerű Anting-üzem infrastrukturális beruházása 5 százalékkal mérséklődött a korábbi autógyárakhoz képest, annak ellenére, hogy a helyspecifikus követelmények jelentőségteljesen magasabb költségeket jelentettek.
A Foshan-i gyárat az eredeti gyártóüzemek helyén újították fel, mint a mindenre kiterjedő termelési hálózat egyik legrugalmasabb üzemét. Ez kínálja mind az MQB platformon alapuló konvencionális ICE modellek, mind az MEB platformon alapuló tiszta elektromos modellek gyártását ugyanazon a gyártósoron. A jócskán rugalmas felépítés 6-8 MEB portéka egyidejű gyártását kínálja. A hegesztőműhelyben több mint 1 200 robot üzemel, és a festékműhelyben a csaknem 100%-os automatizálási arány mellett a Foshan Kína egyik legtermelékenyebb üzeme.
Mindkét projekt 2018 második felében indult, és mindössze két éven belül teljesen be is fejeződött, kész a sorozatgyártás megkezdésére.
Mérce a kínai klímalatbarát járműgyártásra
Az Anting-i üzem 28 energiatakarékos és környezetbarát intézkedést hajtott végre, ideértve a napelemes fotovoltaikus energiatermelést, a modernizált hőcserélő rendszereket, az okos fényszabályozást és a hulladékkezelést, azonfelül az esővíz újrafeldolgozását. Ennek eredményeként az energiafelhasználás, a vízfelhasználás, a szén-dioxid-hulladék, az illékony szerves vegyületek (VOC) és az általános hulladék 20% -kal mérséklődött más hasonló méretű járműgyárakhoz képest.
A Foshan gyárnál minden MEB járművet megújuló energiával állítják elő, mindent összevetve a gyártási folyamat széndioxid semleges lesz. Ezenkívül 2000 00 négyzetméternyi napelemet telepítettek, hogy a gyárnak 8,2 MW teljesítményt biztosítsanak, és minden évben 9 000 MWh megújuló energiát termeljen. Ez évi 7 900 tonna CO2-megtakarítást idéz elő. A vízet újra feldolgozó rendszeren át a gyártási folyamatban felhasznált víz 44 százalékát újrahasznosítják. 2018 óta a Foshan-i üzem 9 országos környezetvédelmi díjat kapott zöld és energiatakarékos termelési módszerekért.