A kétkerekű versenysportok királykategóriájában a francia versenyző lett a 2020-as szezon időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája, aki ezáltal egy Misano Blue metál karosszériafényezésű BMW M2 CS sportmodellt guríthat be a garázsába.
Újdonság a mesés BMW M Különdíj történetében: a MotoGP 2020-as idényében az időmérő edzések legeredményesebb pilótája a 21 esztendős, francia Fabio Quartararo lett, aki mindent összevetve most először írta be magát a hőn áhított különdíj nyertesei közé. Jutalma egy most bemutatott BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 238 gramm / km) sportmodell, amit a BMW a MotoGP szezonzáró versenyhétvégéjén, a portugál Portimão-ban első ízben megszervezett nagydíjon biztosított a győztesnek.
Fabio Quartararo idén a legtöbbször, összesen négy alkalommal szerzett pole pozíciót a MotoGP versenyhétvégéinek időmérő edzésein, a BMW M Különdíjért folytatott harcot mindent összevetve 13 pont előnnyel, 225 ponttal nyerte meg. Diadalával idén véget ért Marc Márquez fantasztikus rekordsorozata: a spanyol pilóta 2013 és 2019 közt egymást követően hétszer hódította el a BMW M Különdíjat. Igaz, Márquez sérülés okán az ez évi szezon nagy részét kénytelen volt kihagyni.
Fabio Quartararo a MotoGP 2020-as idényének utolsó időmérő edzése után kaphatta meg a különdíjat. A ceremónián Carmelo Ezpeleta, a MotoGP rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója is részt vett. Markus Flasch, a BMW M GmbH vezérigazgatója a koronavírus-járvány folytán nem utazott el Portugáliába, ehelyett online követte a döntőt Münchenből.
„Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani a Dorna Sports-nak, amiért az ez évi nehéz státuszok ellenére is megszervezett tizenöt MotoGP -nagydíjat. Nem volt mérsékelt, de megcsinálták” – mondta Markus Flasch. „Idén első alkalommal nem kizárólagosan a széria hivatalos biztonságiautó-partnereként, de névadó szponzorként is feltűnhettünk Spielbergben („BMW M Grand Prix of Styria”), ezután sorozatban tizennyolcadik alkalommal adhattuk keresztül a BMW M Különdíjat. Gratulálok Fabio Quartararo-nak, aki négy pole pozíciójával és kilenc elsősoros rajtpozíciójával több mint megérdemelte ezt a kitüntetést. Az ez évi BMW M Különdíjnak egy igazi specialitást, a BMW M2 CS élsportolót választottuk, amellyel a legkiforrottabb versenytechnikákat visszük közútra. Reméljük, hogy Fabio sok örömet szerez ezt követően ezzel a nagyteljesítményű sportautóval” – tette hozzá a BMW M GmbH vezérigazgatója.
„Gratulálok Fabio Quartararo-nak! Frenetikus teljesítményt láthattunk tőle az ez évi szezon időmérőin, amelyeken bravúros sebességre volt képes” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta a díjátadó ceremónián. „Köszönöm a BMW M GmbH hosszú távú, megbízható partnerségét, és hogy folyamatosan, még az ideihez hasonló, nehéz korban is számíthatunk rá. Kétségünk sem volt afelől, hogy az időmérő edzések legeredményesebb pilótáját megillető BMW M Különdíjat idén is átadjuk, még akkor is, ha az ez évi felettébb különös szezonnak bizonyult. A BMW M Különdíjért folyó verseny évről évre megkülönböztetett presztízst képvisel pilótáink közt, és az ez évi nyereménnyel a BMW M GmbH újfent magasabbra helyezte a mércét. A BMW M2 CS a versenypályák lüktető szívében született, és mint ilyen, meg vagyok győződve arról, hogy Fabio négykerekű kedvence lesz” – tette hozzá a Dorna Sports vezérigazgatója.
„Micsoda őrült, izgalmas szezon! Óriási örömömre szolgál, hogy megnyertem a BMW M Különdíjért folyó versenyt” – nyilatkozott Fabio Quartararo. „Fantasztikus, hogy a BMW M GmbH oly sok éve egy ilyen rendkívüli díjjal ismeri el az időmérő edzéseken produkált teljesítményünket. Hálás köszönettel tartozom így az elismerését. Már alig várom, hogy elvigyem egy körre a BMW M2 CS-t! Úgy néz ki, mint egy közútra szabadított versenyautó, amely minden kétséget kizáróan őrületes élményt ad. Óriási köszönet érte a BMW-nek!” – tette hozzá a francia pilóta.
A BMW M2 CS a BMW M GmbH első exkluzív, limitált szériában kínált különkiadása a prémium kompakt szegmensben. A nagyteljesítményű élsportoló nagyon sok alkatrésze közvetlenül a versenysportból származik. 3.0 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorja 450 lóerő és 550 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amit egy hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) továbbít a hátsó tengely felé. A feszes kerékfelfüggesztésekről adaptív M futómű gondoskodik. A BMW M2 CS kereken 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A szénszálból készült motorháztető 50 százalékkal alacsonyabb tömeget, nagyszerű légbeömlő-nyílása mindazonáltal megnövelt leszorítóerőt és több hűtőlevegőt garantál. A tető szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. A BMW M2 CS sportos megjelenése az utastérben is folytatódik, például a könnyűszerkezetes, integrált fejtámlákkal szerelt, kagylóülés-stílusú BMW M sportülésekkel és a BMW M sportkormánnyal. A BMW M2 CS kvalitásai eszméletlen műszaki alapot ígérnek a BMW M2 CS Racing versenyautóhoz, amellyel a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző csapatai a Föld minden táján rajthoz állnak.
A BMW M Különdíj a BMW M GmbH „hivatalos biztonságiautó-partnerként” betöltött MotoGP -szerepének egyik releváns alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo két alkalommal nyerte el a kitüntetést, Sete Gibernau, Nicky Hayden és Fabio Quartararo ugyanakkor egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.
A MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP -szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről újabb információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.
A BMW M divízió
A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG mindenre kiterjedő leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, amellett BMW Group Driving Experience), illetve biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és specifikus célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek speciális igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem mindazonáltal az egyénre szabhatóság kapcsán nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű attól kezdve nemzetközileg a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.