A mikromobilitási termékekre és szolgáltatásokra alapuló városi mobilitási stratégia fellendítésére létrehozott új Seat MÓ márka tavaly júniusi bemutatását követően, a vállalat most 632 e-robogóval elindította az első motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában.
Az „alacsony kibocsátású zóna” (LEC) év eleji barcelonai megvalósítása után a Seat most teljesen elektromos robogókkal motorkerékpár megosztó és előfizetési szolgáltatást kínál a városban. Ennek célja, hogy mindenki számára biztosítsa az egyéni mobilitást, még azokon a napokon is, amikor a forgalomkorlátozások vannak érvényben. A mozgékony, nulla kibocsátású járműveivel a Seat MÓ azt célozza meg, hogy hozzájáruljon a környezeti szennyezés csökkentéséhez, és javítsa a városi mobilitást Barcelonában, a Seat otthonában.
Lucas Casasnovas, a Seat MÓ vezetője kifejtette: „Ennek a szolgáltatásnak a beindítása megerősíti elkötelezettségünket az új városi mobilitás iránt, és további lépést jelent azon célunk megvalósításában, hogy segítsünk jobb, élhetőbb városokat létrehozni, illetve a mobilitást elérhetőbbé és megfizethetőbbé tegyük a lakosság, és különösen a fiatalok számára. Célunk az, hogy a 125 cm³-es teljesítménynek megfelelő elektromos robogókkal a legjobb terméket és a legjobb szolgáltatást kínáljuk, beleértve a COVID-19 elleni kiegészítő biztonsági és higiéniai intézkedéseket. Szeretnénk olyan igazi szövetségessé válni, akire a városoknak szükségük van, és aki hozzájárul a városok biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tételéhez.”
A mobil alkalmazást és a felhő mobilitási platformot a vállalat Seat: CODE szoftverfejlesztő központja a Seat MÓ-val együttműködve fejlesztette ki. A felhasználóknak csak le kell tölteniük az alkalmazást okostelefonjukra, és meg kell keresniük a térképen a tartózkodási helyük közelében leparkolt Seat MÓ motorkerékpárt, és csak ki kell nyitniuk a motorkerékpár zárját. Az eScooter csomagtartójában két bukósisak található, a vezető és az utas számára, valamint a COVID-19 elleni biztonsági intézkedésként vannak eldobható higiénikus sapkák és fertőtlenítő törlőkendők. Mindezen túl a Seat elektromos robogói egy eddig még nem alkalmazott kezelést kapnak felületükön a Liquid Guard® oldattal, ami egy nanotechnológiával készült bevonat, és a járműveket a lehetséges vírusok, mikrobák, baktériumok és gombák eltávolításával védi.
Az előfizetési modell: a testreszabott mobilitás választása
A Seat MÓ teljeskörű szolgáltatást tartalmazó előfizetést is kínál, amely a felhasználók számára hetekig vagy hónapokig hozzáférést biztosít egy elektromos robogóhoz, és az előfizetés tartalmazza a jármű biztosítását, a karbantartását, a bukósisakot és a heti akkumulátorcserét. Ezt a szolgáltatást mindenféle időbeli elkötelezettség nélkül kínálják. Az előfizetés egy hétre 75 euróba kerül; egy hónapra 200 euró, negyedéves bérlés esetén pedig havi 150 euró. Az előfizetéses modell egy felhasználóra és egy további személyre, például egy családtagra érvényes.
A vállalat a két elektromos Seat kick-Scooterhez is kínál egy heti és egy havi előfizetési lehetőséget. Az előfizetés az eKickscooter25 robogóra heti 15, vagy havi 40 euró, míg az új eKickscooter 65 heti 25 euróért, vagy havi 75 euróért bérelhető.
Ezzel kapcsolatban Lucas Casasnovas azt hangsúlyozta, hogy „a fogyasztói szokások napjainkban a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért való fizetések irányába mozdulnak el. Az új előfizetési modell lehetővé teszi, hogy a jármű állandóan a felhasználó rendelkezésére álljon, de az ehhez kapcsolódó további kiegészítő költségek nélkül, például amibe a parkolás, a biztosítás vagy a karbantartás kerülne. És a legfontosabb dolog: mindez a maximális egészségügyi biztonság mellett, mivel az előfizetési időszak alatt a szolgáltatásra szerződött felhasználó a szerződés időtartama alatt egyedül használja a Seat MÓ motorkerékpárt és a kickScooter robogót.”
Úttörő jellegű higiéniai megoldás
A Seat MÓ barcelonai elektromos motor flottája Spanyolországban elsőként rendelkezik egy úttörő jellegű higiéniai megoldással. Ez a megoldás egy európai kutatási projekt része és célja, hogy biztosítsa a járművek biztonságát és higiéniáját. A CAMS (COVID Alkalmazott Motorkerékpár Megosztó szolgáltatás) nevű projekt vezető vállalatai a Seat, az Elisava, a barcelonai Egyetem Tervező és Mérnöki Iskolája és a a Liquid Guard® termék gyártója a Nano-Care voltak, és azt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) városi mobilitási programja (www.eiturbanmobility.eu) finanszírozta.
A projekt abból áll, hogy valamennyi flottára, beleértve a tartozékokat is, alkalmazzák az újító jellegű Liquid Guard® megoldást. Ez egy nanotechnológiai rendszer, amely a felhasználókat tartósan megvédi a vírusoktól és baktériumoktól. A Liquid Guard® 100% -ban környezetkímélő termék, amely képes eltávolítani a vírusok, mikrobák, baktériumok és gombák 99,9% -át. A Seat MÓ az első üzemeltető Spanyolországban, amely a következő néhány hónapban teszteli a szolgáltatást Barcelona városában. Ennek köszönhetően a motorkerékpár megosztó szolgáltatást kiváló higiéniai feltételekkel tudják kínálni.
A CAMS projekt része a városi mobilitással foglalkozó európai EIT-kezdeményezésnek, amelynek a Seat is tagja, és amelynek célja a városi mobilitás terén az innovációk fejlesztése az Európai Unióban annak érdekében, hogy mobilitás javítsa az üzleti innovációt és a közterek átalakítását.