Az Európai Unió országaiban már 2018 óta minden új gépkocsiban kötelező vészhívás (eCall) szolgáltatása mellett a cseh autógyártó minden modellje – a Škoda CITIGOe iV kivételével – már alapkivitelében két további lehetőséget is kínál útközben a tanács-, illetve segélykérésre: az információkérés és a műszaki segélyhívás gombjaival a telefonos ügyfélközpont munkatársával vehető fel a kapcsolat.
Lehetnek autóinknak olyan felszerelései is, amelyeket reméljük, sohasem kell használnunk – mégis megnyugtató, hogy rendelkezésre állnak a fedélzeten. Mindez az automatikus segélyhívás (eCall) funkciójára is érvényes, amely 2018 óta minden új gépkocsi kötelező felszerelése az Európai Unió országaiban. A Škoda Connect mobil online-szolgáltatásai emellett minden jelenlegi Škoda modellben – a CITIGOe iV kivételével – további hasznos funkciókat is kínálnak, amelyeket proaktív szolgáltatásokként a Care Connect terület fog össze. Gépkocsijukkal kapcsolatos minden kérdéssel kapcsolatban hatékonyan támogatják a vezetőt, ám mindenekelőtt két funkció járulhat hozzá nagyban, különösen a nyári utazások időszakában a nyugodt autózáshoz: az információkérés és a műszaki segélyhívás, amelyek gombjai – „i”, illetve csavarkulcs jelöléssel – a tetőmodulon, a vészhívás vörös gombja mellett találhatók.
Ha az autó egyes funkcióival vagy az Škoda Connect online-szolgáltatásokkal kapcsolatban merülne fel termékjellegű kérdés, elegendő megnyomni az információs gombot és a beépített eSIM-kártya segítségével máris létrejön a kapcsolat a telefonos ügyfélközponttal. Itt képzett munkatárs segít minden kérdésben, például használható-e az autóban E10-üzemanyag. Az ügyfélszolgálati munkatárs az adott ország nyelve mellett rendszerint angolul is beszél. Ám ha épp külföldön jár az autós, könnyen áthidalhatók az esetleges nyelvi akadályok, kívánságra ugyanis a Škoda-sofőrt országa telefonos ügyfélközpontjába is kapcsolhatják, ahol immár anyanyelvén folytathatja a beszélgetést.
A Škoda az autó műszaki meghibásodása esetén sem hagyja cserben ügyfeleit. A műszaki segélyhívás gomb megnyomására szakértő munkatárs jelentkezik be, aki tanácsadással, illetve segítség küldésével is rendelkezésre áll. A járműtulajdonos beleegyezésével a rendszer pillanatnyi tartózkodási helyét, valamint az autó vonatkozó adatait is továbbíthatja a műszaki segélyszolgálat felé, amelynek munkatársai így könnyebben megállapíthatják a hiba okát, illetve egyeztethetik a vezetővel a szükséges lépéseket és szervezhetik meg a szükséges intézkedéseket. Amennyiben az autó nem folytathatja útját, a segélyszolgálat műhelykocsiról is gondoskodik, s az érkező szerelő a helyszínen háríthatja el a hibát, de a segélyhíváson keresztül például a legközelebbi Škoda-márkaszervizzel is egyeztethető időpont. Különösen praktikus megoldás, hogy amennyiben infotainment-rendszer is rendelkezésre áll a fedélzeten, a Škoda-szervizpartner címe a navigációs rendszeren jelenik meg. A legjobb azonban, hogy a Care Connect a vezetőt számos helyzetben támogató, proaktív szolgáltatásai tíz éven át díjmentesen vehetők igénybe.