A Volkswagen-csoport és a svéd Northvolt AB akkumulátorgyártó társaság együttes vállalata újabb lendületet nyer. Úgy döntöttek, hogy a Volkswagen maga építi fel az együttes vállalkozás “Northvolt Zwei” gyárának épületeit és infrastruktúráját, melynek célkitűzése lítium-ion áramforrás cellák előállítása a Salzgitter telephelyen fennálló szinergiák kiaknázása érdekében – a létező Áramforrás Tudásközpontra támaszkodva. Megközelítőleg 450 millió eurót kell befektetni ebbe a projektbe. Az együttes vállalkozás ezentúl bérli ezután a gyárépületeket. Az akkumulátorcella gyártását az elképzelések alapján 2024 elején kezdik el a korszerű gyárban, kiindulási termelési kapacitása 16 gigawatt óra lesz.
“Optimalizáljuk a Volkswagen-csoport jövőbeli stratégiai helyzetét a kulcsfontosságú áramforrások területén” – mondta Dr. Stefan Sommer, a Volkswagen-csoport alkatrészek és beszerzés területekért felelős igazgatósági tagja, azonfelül a Northvolt AB Igazgatóságának tagja. “A külső gyártókkal létező nagyon biztonságos ellátási bázis mellett szisztematikusan fejlesztünk újabb kapacitásokat.”
2019 szeptemberében a Volkswagen és a Northvolt együttes vállalkozást hoztak létre, hogy felkészüljenek a lítium-ion aksik nagyfokú előállítására Németországban. A Volkswagen következő kardinális stratégiai döntése a kötelezettségvállalás az építmények és az infrastruktúra felállítására. Az építkezés az elképzelések alapján még ez év vége előtt megkezdődik.
“Az akkumulátorcellák előállítása Salzgitterben releváns lépés az e-mobilitásra történő átalakulásban” – mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója. “Összekapcsoljuk a Salzgitter telephely létező termelési képességeit és az Aksi Tudásközpont létező kompetenciáit, ezáltal folytatjuk az akkumulátorcellák fejlesztését, új szabványok kidolgozását és továbbítását közvetlenül a gyártási folyamatba.”
A Volkswagen-csoport elektrifikációs stratégiájának részeként technológiai szakértelemmel ellátott az akkumulátorcella gyártás területén. Ezen felül a csoport stratégiai kapcsolatokat tart fenn jó néhány gyártóval az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a Föld minden régiójában. Jelen pillanatban ezek a szállítók az LG Chem, a Samsung és a SKI Európában, mitöbb a CATL Kínában és Európában. Ezen felül az SKI áramforrás cellákat szállít az Egyesült Államok piacára is. A Volkswagen igénye csak Európában 2025-től várhatóan meghaladja a 150 gigawatt órás éves szintet, az ázsiai kereslet is hasonló szintű.