A Mercedes-Benz S-osztály típusait a Bosch és a Mercedes-Benz önvezető rendszerével, sőt még szoftverével szerelték fel, a járművek közösségi taxiként működnek San José nyugati része és a belváros közt.
A Bosch a települési automatizált vezetéshez elengedhetetlen komponenseket fejleszti és gyártja
A Daimler Mobility AG flottakezelő platformjával a személyszállítási szolgáltatást nyújtó partnerek gördülékenyen integrálhatják az önvezető járműveket a szolgáltatáskínálatukba
San José a települési infrastruktúrájával járul hozzá a kísérleti projekthez, hogy fokozza a biztonságot, gyorsítsa a forgalmat és kímélje a környezetet
Önvezető közösségi taxik San Joséban a Bosch és a Mercedes-Benz kísérleti projektjében
Stuttgart (Németország), San José (Kalifornia, Amerikai Egyesült Államok) – Folytatódik a Bosch és a Mercedes-Benz együttes projektje a települési automatizált vezetés fejlesztésére. Önvezető Mercedes-Benz S-osztály járművekkel indult el az alkalmazásalapú személyszállítási szolgáltatás a Szilícium-völgyben fekvő San Joséban. A biztonsági vezető által felügyelt járművek közösségi taxiként közlekednek San José nyugati része és a belváros közt.
A szolgáltatás elsőként teszt üzemmódban és korlátozottan válik hozzáférhetővé, az utasok a Daimler Mobility AG által kifejlesztett mobilalkalmazással foglalhatják le utazásukat. A Bosch és a Mercedes-Benz fejlesztői arra számítanak, hogy a kísérlet értékes tapasztalatokkal szolgál ezután a SAE (Autóipari Mérnökök Társasága) besorolása szerinti 4/5. szintnek korrekt automatizált járművezetési rendszer újabb fejlesztéséhez. A partnerek arra számítanak, hogy betekintést nyerhetnek: miként integrálhatók az önvezető járművek egy, a közösségi közlekedést és a járműmegosztókat is magába foglaló intermodális mobilitási rendszerbe.
Bosch, Mercedes-Benz, San José – partnerek a mobilitás jövőjéért
“Az Amerikai Egyesült Államokban elsőként San José engedélyezte a magánvállalatoknak az automatizált vezetéstesztet 2017-ben, amely egyúttal támogatja a közúti közlekedés növekvő kihívásainak elemzését. Az önvezető járművek állandó és körkörös környezetérzékelése fokozhatja a biztonságot a torlódásokkal teli településben, a kifinomult vezetési megjelenés ugyanakkor gyorsíthatja a forgalmat. “Szeretnénk többet megtudni arról, hogy az önvezető járművek hogyan tudják fokozni a biztonságot és csökkenteni a torlódásokat, ezenfelül milyen módon tehetik a mobilitást könnyűszerrel elérhetővé, fenntarthatóbbá és befogadóbbá a településben.
A Mercedes-Benz és a Bosch projektje így jól kapcsolódik San José okosváros-célkitűzéseihez. Ezenkívül nyújt támogatást irányelveket kidolgozni a modern modern műszaki megoldások kezeléséhez, és felkészít a jövő közlekedési rendszerére” – mondta Dolan Beckel, San José innovációért és digitális stratégiáért felelős igazgatója. “Ahhoz, hogy az önvezető járművek a mindennapok valóságává váljanak, a technológiának megbízhatóan és biztonságosan kell működnie. Ennek köszönhetően szükségesek az olyan tesztek, mint a San Joséban indított kísérleti projekt” – mondja Dr. Michael Fausten, a Robert Bosch GmbH települési automatizált vezetés részlegének műszaki vezetője. “Nem kizárólagosan az önvezető járműveknek kell bizonyítaniuk. Arról is meg kell győződnünk, hogy mindez jól illeszkedik a település mobilitási rendszerébe. Mindkettőt próbára tehetjük San Joséban” – mondta Dr. Uwe Keller, a Mercedes-Benz AG automatizált vezetési részlegének irányítója. Augusztustól kezdődően a projekt képviselői a település vezetőivel közösen egyeztettek a tesztről a közösségi csoportokkal és a teszt esetén érintett útvonal környékén élőkkel.
A Bosch és a Mercedes-Benz együttműködése az Amerikai Egyesült Államokban, továbbá Európában
Durván számítva két és fél éve dolgozik együttesen települési automatizált vezetési megoldásokon a Bosch és a Mercedes-Benz. Együttes céljuk a SAE-besorolás szerinti 4/5. szintű automatizált vezetési rendszer kifejlesztése a teljesen önvezető és járművezető nélküli járművekhez, az ehhez létfontosságú szoftvereket is beleértve. A vállalkozások nem prototípusokat, hanem sorozatgyártásra kész rendszert kívánnak fejleszteni, amelyek heterogén kategóriájú és típusú járművekbe integrálhatók.
A járművek mozgását szabályozó szoftverek fejlesztését illetően az együttműködő felek nem kizárólagosan a mesterséges intelligenciára támaszkodnak, és nem a tesztkilométerek gyarapítása a céljuk. Mérnökeik szimulációkat és különlegesen e célra tervezett tesztpályákat is használnak arra, hogy még biztonságosabbá tegyék a közlekedést. A Bosch és a Mercedes-Benz részére a biztonság a legszámottevőbb. Ezenkívül az partnerség kapcsán felmerülő fejlesztések nem kizárólagosan az Amerikai Egyesült Államok út- és időjárási viszonyaira terjed ki.
A két cég mérnökeiből álló csapat egyik részének székhelye Sunnyvale – egy Szilícium-völgyi település San José és San Francisco közt –, a másik csapat ugyanakkor a stuttgarti régióban dolgozik.
A Mercedes-Benz és Bosch közti szoros és hatékony kooperáció patronálja a projekt sikerét
A Bosch szaktudását, amely az érzékelőktől, a szabályzóegységektől, illetve a kormány- és fékvezérlőktől egészen a egész autóipari alrendszerekig terjed, nagyszerűen kiegészíti a Mercedes-Benz sok évtizedes ismerete a rendszerintegráció és az autógyártás kapcsán.
A projekten belüli munkamegosztás is ezt tükrözi. A Mercedes-Benz feladata, hogy használhatóvá tegye a együtt kifejlesztett járművezetési rendszert, ezenkívül a biztosítsa a elengedhetetlen kísérleti járműveket, tesztlaborokat és tesztflottákat. A Bosch feladata a települési automatizált vezetést szolgáló komponensek fejlesztése és gyártása.
Platform, amellyel az automatizált járművek integrálhatók a taxiflottákba
Az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti projektjébe a Bosch és a Mercedes-Benz újabb partnert is bevont: a Daimler Mobility AG fejleszti és teszteli azt a flottakezelő platformot, amely a kísérleti projekt üzemelési fázisához csatlakozik. Ezzel a személyszállítási szolgáltatást nyújtó valószínűsíthető partnerek gördülékenyen integrálhatnak önvezető (Mercedes-Benz) járműveket a szolgáltatáskínálatukba. A platform az önvezető és a tradícióknak megfelelő járműveket éppúgy kezeli, azok üzemeltetését és karbantartását is beleértve. Egy szokásoknak megfelelő módon vezetett Mercedes-Benz járművekkel funkcionáló, alkalmazásalapú mobilitási szolgáltatás már 2019 őszétől funkcionál a San Francisco-öböl térségében, valamint a német fővárosban, Berlinben szintén rendelkezésre áll.